رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه مجموع بدهی‌های دولت در خصوص یارانه بلیت اتوبوس و مترو تا پایان سال ۹۸ برابر با ۷۳۰۰ میلیارد تومان است، گفت: از این مبلغ، سال گذشته دولت فقط ۲۵ میلیارد تومان را پرداخت کرده است که رقم بسیار ناچیزی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران؛ #محمد_علیخانی با تاکید بر اینکه مجلس، وظایفی را برای دولت در قبال حمل و نقل عمومی شهرها تعیین کرده است، افزود: متاسفانه دولت‌های مختلف به وظایف خود عمل نکردند و به دلیل نگاه‌های سیاسی، منافع شهر و شهروندان قربانی شد.

وی با اشاره به اینکه نگاه واقع‌بینانه نشان می‌دهد که یکی از مشکلات اصلی در بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل درون‌شهری، کمبود منابع مالی است، اظهار کرد: یکی از راه حل‌های کلیدی برای عبور از موانع موجود بر سر راه توسعه حمل و نقل و عمومی، «TOD» ( توسعه بر محور حمل و نقل عمومی) است که بر اساس آن، هر فرد با ۳۰۰ تا ۶۰۰ متر پیاده‌روی به اولین ایستگاه حمل و نقل عمومی دسترسی خواهد داشت که در نتیجه آن، استفاده شهروندان از خودروی شخصی برای سفرهای درون‌شهری کاهش می‌یابد.

علیخانی با بیان اینکه اغلب اتوبوس‌های تهران به ویژه اتوبوس‌های تک‌کابین فرسوده هستند، تصریح کرد: شهرداری در خصوص تامین ۳ هزار دستگاه اتوبوس مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی تهران مشکل دارد و شهرداری باید از محل کمک‌های دولتی که جزء تکالیف قانونی دولت است، این ناوگان را سامان ببخشد.

نماینده مردم تهران در پارلمان شهری با تاکید بر اینکه در سال ۹۸، مجموع یارانه بلیت اتوبوس و مترو ۱۹۰۰ میلیارد تومان بوده که شهرداری تهران پرداخت کرده است؛ خاطرنشان کرد: این در حالی است که نیمی از این رقم یعنی ۹۵۰ میلیارد تومان سهم دولت بوده که چون دولت آن را پرداخت نکرده بار آن بر دوش مدیریت شهری افتاد.