به گزارش ایرنا، محمد علیخانی روز سه شنبه در حاشبه یکصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: ۸.۵ کیلومتر از خط ۷ متروی تهران افتتاح شد و زحمات زیادی برای رفع نواقص خط انجام شد اما هنوز نواقصی دارد.
وی ادامه داد: نواقصی از جمله تعبیه هواکش‌های ایستگاه‌ها، مه‌پاش و … رفع شد و همچنین قول داده شده که آسانسور این خط زودتر آماده شود اما همچنان خط ۷ نواقصی از جمله هواکش‌های میان‌تونلی دارد.
وی با بیان اینکه به دلیل زمان سرفاصله حرکت قطارها اعلام می‌شود سطح ایمنی کافی است، افزود: هواکش‌های میان‌تونلی یکی از موضوعات مهم است که از آن غفلت شده و مسئولیت افتتاح این خط، با کسانی است که آن را تائید کرده‌اند.

به گفته علیخانی، چندین سناریو برای ایمنی این خط، تهیه و تنظیم شده و برخی آن را امضا و تائید کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در حال بررسی کارشناسی هستیم و نتایج آن را اعلام و پیگیری می‌کنیم البته بنده شخصاً موافق نیستم پروژه‌ای با نقص افتتاح شود با این توجیه که این نقص‌ها به حادثه‌ای مانند تصادف منجر نمی‌شود.
علیخانی تأکید کرد: از زحماتی که در این مدت برای این خط کشیده شده، تشکر می‌کنم اما گزارشی از نواقص خطوط ۶ و ۷ تهیه شده که برای شهردار ارسال خواهم کرد و این موضوع را پیگیری می‌کنم.
وی در خصوص اینکه چرا در مراسم افتتاحیه خط ۷ حضور نداشت، گفت: در پروژه‌ای که ایمنی‌اش مورد تائید من نباشد، حاضر نخواهم نشد.

خط ۶ و ۷ به عنوان عمیق ترین و طولانی ترین خط متروی تهران شناخته می شود.

خط ۶ مترو تهران یک خط درون‌شهری به طول ۳۸ کیلومتر با ۳۱ ایستگاه است که از حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تا کوهسار(شهران) امتداد دارد وخط ۷ متروی تهران نیز  از منطقه ۱۲ جنوب شرق تهران شروع و با گذر از مناطق ۱۱ و ۱۰ به منطقه ۶ و ۲ در سعادت آباد متصل می شود.

این خطوط در نیمه اول ۹۶ با ۵ ایستگاه افتتاح شد اما به دلیل نقص فنی در آبان همان سال متوقف شده بود.