‍ محمد‌ علیخانی عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مردم فکر می‌کنند، طرح را شورای شهر به تصویب رسانده و جوابگوی طرح نیز باید شورا باشد، تصریح کرد: برخی خودشان را نیز پشت نام شورای شهر پنهان می‌کنند تا پاسخگوی عملکرد خود نباشند، آنها حتی نمی‌گویند این طرح متعلق به ما بوده است و با تایید شهردار در شورای ترافیک به تصویب رسیده است و شورا هیچ نقشی در آن نداشته است.

وی با بیان اینکه طرح ترافیک جدید را رد نمی‌کنم، افزود: مخالف این طرح نیستم و آن را حرکتی رو به جلو می‌دانم، اما معتقدم باید قبل از آن بین نهادهایی که نظرات آنها می‌توانست در اجرای بهتر طرح اثرگذار باشد، هماهنگی ایجاد می‌شد و نسبت به تهیه پیوست‌های اجتماعی، ترافیکی و اقتصادی اقدام می‌شد تا طرح از پشتوانه کارشناسی محکم‌تری برخوردار بود. این طرح اکنون با مشکلاتی همراه است که باید مرتفع شود، اما سوق دادن مردم به سمت شورا و شانه خالی کردن از بار مسئولیتی که شورا در آن نقش چندانی نداشته درست نیست. اگر کار معاونت حمل و نقل و ترافیک درست بوده، جوابگوی مردم نیز باشد.

علیخانی با اشاره به نواقص طرح ترافیک اظهار داشت: نه زیرساخت‌های این طرح آماده است، نه دوربین‌های نصب شده برای کنترل خودروها کامل است. اکنون دوبرابر خودروهای مجاز، خودروهای غیرمجاز وارد طرح می‌شوند و این اتفاق باعث شده است که آمار سفر با مترو کاهش و مردم به سمت استفاده از وسایل نقلیه شخصی روی بیاورند، در حالی که سیاست باید به گونه‌ای بود که با اجرای طرح تمایل مردم به استفاده از حمل ونقل عمومی می‌انجامید. این موارد از نقاط ضعف است که به دلیل نبود مطالعات کافی و بررسی‌های کارشناسی به مرحله اجرا رسیده است. از آنجایی که ابزارهای کنترلی کامل نیست، خودروها به راحتی وارد طرح می‌شوند و عوارض نیز پرداخت نمی‌کنند.