محمد علیخانی عضو و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل در گفت و گوی با «تابناک» : هیچ فردی مخالف استفاده از دوچرخه نیست اما متأسفانه برخی افراد که ممکن است دارای انگیزه‌های اقتصادی و منافع مالی در اجرای برخی طرح‌ها باشند، بدون توجه به سابقه و علل شکست طرح‌هایی مانند خرید فله‌ای دوچرخه، ایجاد ایستگاه‌ها و مسیر‌های غیراصولی و ناقص، بار دیگر اصرار به تکرار اشتباهات گذشته دارند، طوری که اگر فردی هم نظر کارشناسی ارائه دهد، او را به مخالفت با دوچرخه متهم می‌کنند و با دادن اطلاعات غلط به بعضی از فعالان محیط زیست و… علیه کارشناسان این حوزه و مخالفین هدر دادن منابع مالی شهر جوسازی می‌کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه بنده تنها با هدر دادن منابع مالی مردم در طرح‌های هزینه بر و مقطعی مخالف هستم، می‌افزاید: به نظرم با توجه به شرایط شهر تهران، در این شهر می‌توان برای مسیر‌های کوتاه، داخل محلات و برای رسیدن به ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوس) از دوچرخه استفاده کرد. افزون بر اینها، می‌توان دوچرخه را به منظور ورزش کردن و حفظ سلامت نیز مورد استفاده قرار داد که لازمه آن تدارک زیرساخت های مورد نیاز در بوستان ها است، مانند آنچه در بوستان چیتگر تدارک دیده شده است، نه در سطح معابر شهری که خطرهای فراوانی در کمین دوچرخه سواران نشسته است.
خطراتی که رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ابراز تعجب می‌کند چگونه بی توجه به آنها، برخی مردم را به دوچرخه سواری در خیابان های ناایمن تشویق می‌کنند و می‌گوید: موضوع مهم این است که تا زمانی که زیرساخت‌ها و مسیر‌های کارشناسی شده و ایمن بوجود نیامده است کشاندن شهروندان به خیابان‌های شهر و در میان خودرو‌های پرخطر برای دوچرخه سواری خطرآفرین است و در صورت بروز حادثه مسببین مسئولیت خواهند داشت.